Zanim rozszarpiesz Panią Halinkę

Zanim w spożywczaku, w urzędzie lub banku rozszarpiesz Panią Halinkę przypomnij sobie czym jest cierpliwość i czemu warto ją posiadać w ilości nieograniczonej….

flickr

Cierpliwość jest cnotą…… cnotą, którą warto w sobie pielęgnować. Tylko dlaczego jest to tak trudne do osiągnięcia. Chociaż może to nie nasza wina tylko tych wkurzających ludzi, którzy Nas otaczają i czekają na moment, w którym wybuchniemy czystym gniewem.

Ja jestem raczej cierpliwym i spokojnym człowiekiem, chociaż mój mąż by w tym momencie dodał, że szczerze w to wątpi…ale czy to moja wina, że jak mówię Pani Halince ze spożywczaka, że poproszę o ser w kawałku a ona podaję mi pokrojony w cieniusieńkie plasterki i w dodatku marudzi, ze już pokroiła, że nie będzie zmieniać to zaczynam się wkurzać.  Czy to moja wina, że jak po całym dniu widzę na ścianie nabazgrolone jakieś literki, na świeżo pomalowanej ścianie, to mam ochotę malucha, który to uczynił rozszarpać. No nie moja.

A zatem cierpliwość jest cnotą….. no dobra, niech tej cnocie będzie mogę medytować, liczyć i co tam jeszcze trzeba aby ją osiągnąć i mieć w sobie pokłady cierpliwości co najmniej wielkości jumbojet’a .

Ale co tu robić by nie wychodzić z siebie i nie czuć potrzeby rzucenia się i rozszarpania w sklepie marudnego klienta przed Nami, by nie brać patelni do ręki gdy mąż znów wróci o kilka godzin później niż miał i gdy mój kochany synuś jeden i drugi testując nowe nożyczki niszczą moją nową sukienkę…. No co? !  No to znalazłam kilka porad co i jak…. a może i Wam pomogą.

  • Na samym początku ustalmy przyczynę niskiego poziomu cierpliwości ( bynajmniej niskiego zdaniem innych, niekoniecznie Naszym zdaniem ). Być może jest to zbyt wiele obowiązków na głowie, za mało odpoczynku, zbyt mała ilość snu, przeziębienie bądź inne czynniki wpływające  na Nasze ogólne osłabienie.
  • Gdy ustalimy już przyczynę postarajmy się ją wyeliminować, a więc wyśpijmy się, spróbujmy oddelegować część Naszych obowiązków, weźmy dzień urlopu i spędźmy go na nic nie robieniu bądź po prostu się zrelaksujmy.
  • A kiedy wszelkie powyższe metody zawodzą spójrzmy na Nasze życie realnie…. i skoro coś Nas wkurza bo się nie da to to olejmy no bo się nie da… a czy świat się od tego zawali? Nie. Więc śmiało część wkurzających Nas rzeczy możemy olać.

No dobrze…a co w momencie, gdy poziom Naszej cierpliwości właśnie został przekroczony, zapala się czerwona lampka i już tylko nanosekundy dzielą otoczenie od wielkiej fali gniewu i wściekłości??? To wtedy możemy spróbować czegoś takiego :

  • No to możemy policzyć do 10…do 20…. a nawet do tysiąca, jeśli działa to warto.
  • Możemy oddychać a nawet wziąć do tego do pomocy papierową torbę i uczynić scenę rodem z Hollywood miarowo w nią oddychając.
  • A gdy ogarnia Nas furia w sytuacji jeden na jeden warto sprawować sobie,  wyobrazić, ze mamy widownie wokół o oni patrzą jak się zachowujemy i to komentują…może wtedy przejdzie Nam ochota na rozszarpanie człowieka.
  • Morzmy zrobić ewakuacje, o ile tylko jest to możliwe. Wychodzimy po prostu do innego pokoju, odczekujemy chwilę, uspokajamy myśli i wracamy do konfrontacji z frustrującym czynnikiem ( na mnie działa w przypadku wściekłości na moje bąbelki ).
  • Istnieje też sposób na wizualizację 🙂 Otóż wyobrażamy bądź przypominany sobie podobną lub taką samą sytuację i to jak się zachowujemy , jesłi Nasze poprzednie zachowanie wydało Nam się właściwe czynimy tak samo w przeciwnym razie staramy się je poprawić i postąpić właściwie.
  • A w przypadku gdy wszytko inne zawodzi wpadamy w gniew, furię i stan chwilowej niepoczytalności i dajemy upust Naszym emocjom, pamiętając by następnym razem już tak nie postąpić 🙂

flickr

2 uwagi do wpisu “Zanim rozszarpiesz Panią Halinkę

  1. A co z PMS-em 😉 ?
    Wiele razy próbowałam metod „przeczekania” gniewu i niestety potem wracał ze zdwojoną siłą. Jedyny dobry sposób to wyrzucenie go z siebie, ale w sposób, który nie rani innych.

    • Mi pomaga święty spokój i dużą ilość czekolady…ale wysiłek fizyczny jakiś bieg też pomaga :)ale te dni to powinnyśmy mieć prawnie zatwierdzone jako możliwość napadów złości, agresji i niepoczytalności 😊

Skomentuj

